Gult är fult?

Jag ska över till Tora och hjälpa henne med att komma i ordning inför en dejt hon har ikväll. Jag tycker att det är grymt av henne att kunna och våga inleda en relation med någon hon träffat på flirtfair. Vanligtvis träffar man bara oseriösa typer där men hon har lyckats hålla igång det. Jag kan förstå nervositeten.

Eftersom jag älskar att göra make-ups och klä upp folk så tar jag detta på fullt allvar. Jag vet att hon har sin egen idé om vad hon vill ha på sig, men tro mig, att se ut som en östeuropeisk street walker från 1995 är varken sexigt eller smickrande.

Mitt första alternativ är en svart bomullsklänning med gulddetalj, svarta tights med rosmönster, en röd kashmirhalsduk, samt svarta läderboots. Väldigt svart med en gnutta stark färg - men jag gillar det. Vem sa att svart är tråkigt? Alias: mystisk men sexig.

Det andra alternativet är blå jeans, irish green cardigan, samt vitt linne under och guldhalsband. Mer casual, men chic, något som säger att flirtfair killen är inte allt hon har i sitt liv.

Det tredje och sista alternativet jag har är lite mer crazy och kanske inte så mycket Tora, men går hon med på det så rock on girl. Svarta kängor, senapsgul långklänning med svarta, tjocka strumpebyxor under, tjock beige/grå cardigan och svarta läderhandskar till. Det är definitivt någonting jag hade haft på mig på en wild date.

Dessvärre har jag inte tid och ta foton på outfitsen, men går dejten bra så tror jag säkert att Tora gärna delar med sig med foton och roliga berättelser. Vad jag kan erbjuda däremot är ett foto på två klänningar som jag använder mest just nu, trots att det är vinter. Man kan ju ha tjock tröja över och tjocka strumpebyxor under. Den senaps gula som jag nämnde ovan är likadan som dessa. Men gul är en roligare färg och jag tror att man ska ge ifrån sig ett bra intryck på en första dejt. Gult säger att man är en glad och trevlig människa. Kängorna och handskarna ger ifrån sig en mer tuff vibe och coolar upp det gula glada. Perfekt tycker jag.

Gå in på http://www.flirtfair.se om ni vill skicka ett privat meddelande och få tips på bra outfits inför dejter.

Ha en skön kväll tills dess gott folk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0