Jul o shopping

Here's the deal. Vanligtvis är jag inte dem som börjar få julpanik redan i september månad, men jag har varit ute och rest en del i Europas storstäder - London, Berlin, Amsterdam - och en sak har de alla gemensamt, JULMARKNADERNA har satt igång.

I Sverige kommer det oftast lite senare, vilket jag tycker är alldeles rätt, men vi kunde inte hjälpa att bli lite kåta på julen tidigt i år. Ett av mina två kärlekar är nämlingen jul och shopping. Och eftersom julen är så dyr så föredrar jag oftast second hand och då är julmarknaderna perfekt! Mycket man hittar på dessa marknader är dyra grejer, men det gäller att känna sig fram och vara duktig på att pruta. Hjälper dessutom om man har stora bröst ;-) Så jag och en grupp snygga tjejer bestämde oss för att utforksa årets utbud på marknaderna.

Eftersom julmarknaderna inte riktigt har satt igång i Sverige så var vi glada över att hitta en del intressanta grejer bland annat i London och Berlin. Det föregående är lite dyrare, så har man en tight budget, eller bara inte vill spendera så mycket är Tyskland ett bra alternativ. Tyskland har för den delen Europas bästa julmarknad - ett absolut måste för er som är intresserade av loppisar och marknader.

Jag vill inte avslöja alltför mycket om vad jag och mina brudar fyndade, för en del är julklappar, men åt mig själv hittade jag ett par läderstövlar, en gammal kappa som har tillhört en dam som ärvt den av sin mor (tycker om kläder och saker med en historia bakom), samt en kristallskål jag ska omvandla till min nya fruktskål i hade jag tänkt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0